maandag 15 april 2013

home made lotion bars + give away!

Ik ben een grote fan van Lush! Als ik in Antwerpen kom kan ik het nooit laten om er eens lang te gaan. Al maar goed dat ze geen Lush dichter bij de deur hebben want dat zou echt nefast zijn voor rekening!
Nu kwam ik via de site van crunchybetty uit bij een recept voor zo'n lotion bar en dan nog wel om cellulitis weg te werken! Ja wadde, da kan ik wel gebruiken! (Nee, ge hoeft niet mollig te zijn om last te hebben van zo'n appelsienhuidje!) Ik vind het ook gewoon zo zalig om mijn huidje in te smeren na een warm bad!
Aan de slag dus:

Wa hebt ge nodig?

  • Bijenwas te verkrijgen in u plaatselijke natuurwinkel (de echte en natuurlijk niet die om mee te boenen) Als ge daar dan toch bent kunt ge ineens een zalig theemengeling meenemen nie?
  • Kokosvet (ook te verkrijgen bij de natuurwinkel)
  • olie (En hier kunt ge dus voor gebruiken wat ge wilt : olijfolie, hazelnootolie,...)
  • koffiepoeder (tof om op het einde ook bonen te gebruiken)
  • een lekker geurke (ik heb vanille olie gebruikt) Maar daar kunt ge ook weer alle kanten mee uitgaan ge kunt zelfs rozemarijn ofzo nemen.
Hoe doet ge da nu?

Awel, ge begint met een ongeveer 1 kopke olie naar keuze en ge doet daar een kopje vol koffiepoeder in. Da laat ge zo'n twee weken intrekken. 
Na die twee weken gaat ge de koffiedrek eruit filteren en hebt ge nog zo'n 3/4e van een kop over.



Dan kan het echte werk beginnen. Je neemt een kop kokosvet en een kop bijenwas. Dit laat je samen au bain Marie smelten. Goed roeren is de boodschap! (Hmmm gesmolten bijenwas ruikt zo lekker!)



 Als alles gesmolten is doet ge er de koffieolie en u geur bij en zet ge u pan van het vuur. Nog altijd goed roeren want het gaat heel snel hard worden! Dan giet ge alles in een vormpje. 20 Minuten in de diepvriezer en ge kunt al van u lotion bar genieten. 




Hmmm ze ruiken echt heerlijk, net pudding ! Volgende keer ga ik ook eens proberen met hele koffiebonen zodat je lekker kan scrubben. Ofwel gebruik ik totaal andere ingrediënten, ik kan alle kanten uit! 

Ohja, die give away, bijna vergeten seg!
Ik wil bij 50 volgers nog eens een give away doen ...
Wat kan je winnen? Een handmade lotionbar (wat ik er in ga doen is nog een verrassing! ) + wat andere spulletjes! 
Hoe kan je winnen? Door een reactie achter te laten op dit bericht, en een linkje te zetten op je blog. Mij volgen is natuurlijk ook een voorwaarde. Hoe meer zielen hoe meer vreugde he manne!





Tot de volgende! Lita 





9 opmerkingen:

JoJo zei

Tjeetje wat een leuk idee. Ik wil wl kans maken op zo'n handmade lotionbar. Groetjes Jolanda

Nicole Maaksels en meer zei

Awel madammeke, wat schrijft ge toch heerlijk Vlaams seg! Ik zit hier helemaal te genieten!
En ik vind het een supertof idee om van die heerlijke verwendingen te maken maar als ik dat zo lees dan heb je toch nog wel veel dingen nodig. Zo te zien draai jij je hand daar niet voor om. En als ik win dan ga ik heerlijk genieten... heb er nu al zin in!
Leukerdeleuk!!!

Elke Jansen zei

Dat is hier pure chemie! Knap dat je dat zelf kan maken!
Btw, ik doe graag mee! ;-)

Miniatuurmensje zei

hmm ja Lush <3 zo jammer dat ik daar niet vaak langs kan gaan want hier is er geen in de buurt. Dus ik doe graag mee voor de lotionbar ;)

sneksniltje zei

Volgertje ben ik geworden, een linkje plaatsen kan ik niet doordat ik geen blog heb. Als je zeker bent dat je give-away ook geschikt is voor een huidje dat rap allergisch reageert, doe ik heel graag mee. Ingeval van niet zeker, laat ik alle kansen aan anderen ;)
'n vrolijke groet,
sneksniltje

lita zei

Goh, ik kan niet met zekerheid zeggen over de lotionbar ook voor mensen met een gevoelige huid is. Wat ik wel weet is dat mensen met een gevoelige huid vaak hun huid insmeren met kokosvet. Maar of bijenwas, en vanille en koffie ook goed is dat weet ik niet. Kzal het is navragen ;)

Angeline zei

Hoi Lita,ik doe graag mee met je give away als je de 50 volgers hebt gehaald...wat leuk wat je nu weer hebt gemaakt!je moet er maar op komen!Verder wil ik je even mede delen dat je de give away bij mij hebt gewonnen(het rieten hartje)....ga nu even een blogbericht hierover plaatsen...gefeliciflapstraat!

groetjes
Angeline
www.mijnplekkie.tk

Veerle E zei

Kan ik nog meedoen??? Ik kom je volgen en hé... tijd moet je maken hoor! :-)

inga zei

Also I would like sign up for this super candy.
hugs
Gerda